کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مراحل طراحی سایت حرفه ایی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هدف از طراحی وب سایت رفع نیاز های صاحبان کسب و کار و افرادی است که به عنوان مخاطب به سایت مراجعه می نمایند به همین دلیل باید کلیه مراحل مهم و حیاتی در طراحی سایت مشخص شده و مطابق با برنامه ریزی های دقیق روند پیاده سازی سایت پیش برود. شما می توانید به عنوان یک کارشناس که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کند پیش از هر گامی برای آغاز پروژه  یا شرکتی چند جلسه با مشتریان خود داشته باشید تا درک صحیحی از خواسته ها و نیاز های آن ها به دست آورید. به این ترتیب می توانید در گام های بعدی بهترین خدمات را به آن ها ارائه نمایید.


[عکس: wd1.jpg]

معرفی برخی از مهم ترین مراحل طراحی سایت

همان گونه که اشاره شده در مراحل طراحی سایت برخی از بخش ها بخش های حیاتی به شمار می آیند که به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود. اولین و مهم ترین مرحله در طراحی سایت به ویژه طراحی سایت های اختصاصی آشنایی با مشتری و خواسته های او می باشد. این بخش باید از دو دیدگاه مختلف مورد بررسی قرار داده شود.

اولین موضوع رفع نیاز های صاحب سایت است که بر اساس مواردی که توسط خود فرد مطرح می شود باید پیاده سازی شود. اما موضوع بعدی توجه به نیاز های احتمالی مخاطبان در مواجه شدن با سایت است. در بسیاری از مواقع نیاز هایی که توسط مشتریان مطرح می شود با این موارد مشابه هستند اما گاهی اوقات نیز شما به عنوان یک کارشناس حرفه ای جنبه های مختلف یک وب سایت را بررسی کرده و راه حل هایی برای رفع نیاز های مشتریان در نظر بگیرید.
در این مرحله شما می توانید به بررسی رقبای کسب و کار مورد نظر نیز بپردازید تا از اطلاعات موجود در سایت های آن ها را جمع آوری کرده و از آن برای تکمیل مرحله نیاز سنجی استفاده نمایید.

هنگامی که نیاز سنجی های اولیه انجام شده نوبت به تعریف پروژه بر اساس اطلاعات اولیه است. این کار به شما کمک می کند تا در مراحل بعدی به آسانی بتوانید مدت زمان مورد نیاز برای انجام پروژه و هزینه های آن را به درستی تخمین بزنید. هزینه ها و مدت زمان مورد نیاز برای طراحی وب سایت به طور مستقیم با میزان امکانات موجود در سایت ارتباط دارد.

گام بعدی در این بخش آغاز طراحی گرافیکی سایت است. طراحی گرافیکی باید بر اساس نیازسنجی های انجام شده صورت گیرد. رنگی بندی ها و ساختار اصلی سایت در این بخش مشخص می شود. در واقع در طراحی گرافیکی شما طرح های بصری سایت را طراحی کرده و در اختیار مشتری قرار می دهید. می توانید پیش از انجام این مرحله در خصوص رنگ بند های مورد علاقه یا رنگ های سازمانی مشتری نیز اطلاعاتی را جمع آوری نمایید. هنگامی که طراحی گرافیکی سایت انجام شد نوبت به گرفتن تائیدیه از مشتری می رسد.

کلیه تغییرات باید در این مرحله انجام شود زیرا پس از انجام برنامه نویسی اعمال تغییرات اساسی در ساختار سایت اندکی مشکل تر خواهد بود. مرحله برنامه نویسی یا کد نویسی مرحله ای است که بعد از طراحی گرافیکی سایت انجام می شود و در واقع این مرحله به مرحله پیاده سازی سایت نیز شهرت دارد.

[عکس: wd2.jpg]

مراحل طراحی سایت پیش از تحویل به مشتری

مراحل طراحی سایت که در بخش قبلی مورد بررسی قرار گفت مراحلی بود که برای طراحی و اجرای هر وب سایتی مورد نیاز و ضروری است اما مراحل دیگری نیز پیش از تحویل پروژه به مشتری وجود دارد که بدون انجام آن ها پروژه طراحی سایت کامل نخواهد بود.
هنگامی که طراحی و برنامه نویسی سایت به طور کامل انجام شد باید تست های اولیه روی سایت انجام شود. این تست ها می تواند به شما کمک کند تا نقاط ضعف سایت را شناسایی کرده و پیش از آن که به مشتری تحویل داده شود در خصوص رفع آن ها اقدام نمایید. هنگامی که تست های اولیه با موفقیت انجام شده لازم است سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شود. در این مرحله سایت برای مخاطبان در دسترس خواهد بود اما با اطلاع آن ها می رسانید که این نسخه آزمایشی بوده و در صورت وجود مشکلی می توانند آن را با شما در میان بگذارند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

در نهایت هنگامی که سایت مدتی به عنوان نسخه آزمایشی در دسترسی قرار و مشکلات احتمالی آن مشخص شد می تواند پس از رفع همه مشکلات پروژه را به صورت نسخه نهایی به مشتری تحویل دهید. به طور کلی برای موفقیت در طراحی سایت لازم است در تمام بخش ها از نظرات مشتریان استفاده نمایید تا در نهایت بهترین طراحی را برای آن ها انجام دهید. همچنین مرحله پشتیبانی از سایت را نیز فراموش نکنید. برخی از افراد تا مدت ها نیاز به راهنمایی و مشاوره های شما دارند. همچنین در خصوص خدماتی مانند مدیریت و بهبود وضعیت سئو سایت باید اشاره کرد که این بخش ها نیز جزو بخش های فرعی در مراحل طراحی سایت به شمار می آیند.  منظور از مراحل فرعی این است که این مراحل بر اساس درخواست مشتریان انجام می شوند.

برخی از افراد ممکن است دانش کافی در خصوص سئو و مدیریت سایت داشته باشند که در این حالت نیازی به خدمات شما در این بخش ندارند. یکی از مهم ترین موضوعاتی که در افزایش و کاهش مراحل طراحی سایت اثر گذار می باشد موضوع بودجه ای است که برای این کار در نظر گرفته شده است. موضوع بودجه به اندازه ای اهمیت دارد که گاهی اوقات افراد را وادار می کند تا به جای طراحی اختصاصی برای سایت خود از سیستم های قالب ساز و یا  بهره بگیرند. این قالب ها دارای محدودیت های بی‌شماری هستند که استفاده از آن ها به ویژه برای سایت هایی که بخش های مختلفی دارند و خدمات زیادی به مشتریان ارائه می دهند اصلا مناسب نمی باشد.

طراحی وب سایت فروشگاهی و شرکتی که توسط گروه متخصص وب وان انجام می شود؛ به صورت سئو شده و کاملا بهینه می باشد. شرکت  ، سایت مورد نظر شما را با امکانات بالا و با استفاده از آخرین تکنولوژی برنامه نویسی و طراحی سایت و همچنین قیمت مناسب ، طراحی می کند.

منبع: انزال وب anzalweb.ir