کلیدستان

نسخه‌ی کامل: روش های یادگیری زبان انگلیسی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
روش های یادگیری زبان انگلیسی
شاید این سوال برای خیلی از ما پیش بیاید که چگونه میتوان در عرض ۲ تا ۳ ماه، زبان انگلیسی را روان صحبت کرد. افرادی که این گونه سوالاتی برایشان پیش می آید معمولا عجله دارند چون به زودی آزمون یا مصاحبه ای در راه دارند. ما در اینجا جدیدترین تحقیقات انجام شده در این رابطه را برای شما بازگو کرده ایم.
ما در اینجا طبق تحقیقات انجام شده روش هایی که سرعت یادگیری زبان انگلیسی شما را تا چند برابر افزایش می دهند ارائه می کنیم.
گام اول) ایجاد اشتیاق در خود
مهم ترین مساله برای شروع به یادگیری زبان، داشتن هدف است که در شما انگیزه ایجاد کند.
برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع کننده برای یاد گرفتن زبان داشته باشید. اگر مشوق شما می تواند پول باشد، تصور کنید که زبان انگلیسی چگونه می تواند شما را پولدار کند. خانه رویایی، ماشین رویایی و زندگی رویاییتان را تصور کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان های فوق العاده ای را میتوانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. و .... . دلیل تان را روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.
گام دوم) خواندن و گوش دادن به زبان
گام دوم برای یادگیری سریع زبان، تمرکز برروی میزان ورودی انگلیسی است. وقتتان را برای تلاش جهت صحبت کردن و گرامر و لغت هدر ندهید، به جای آن سعی کنید بیشتر وقتتان را روی گوش دادن (listening) و خواندن متون انگلیسی (reading)  بگذارید. همیشه یک کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. همچنین به داستان های کوتاه، درس های تصویری و مقاله های صوتی گوش کنید.
گام سوم) پشتکار و شدت زیاد
برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه به زبان انگلیسی مسلط شوید، باید پشتکار بالایی داشته باشید. به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ ساعت متن های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید.
گام چهارم) روش مطالعه مطالب انگلیسی
  1. اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه می کنید، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید

  2. پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند.

  3. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود!

  4. پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار
گام پنجم) تفسیر و خلاصه نویسی کنید
این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سال های اخیر است که یادگیری زبان و سرعت یادگیری زبان را به طرز بی نظیری افزایش می دهد. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد چند خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید.
گام ششم) با خودتان صحبت کنید
وقتی در حال انجام کارهای روزانه هستید، می توانید با خودتان انگلیسی صحبت کنید. این کار باعث می شود به انگیسی فکر کنید.
گام هفتم) نرم افزار های خودآموز
گزینه دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی، اپلیکیشن زبان آی ریچ است. این نرم افزار به شما برنامه های درسی و ساختاری برای پیروی می دهد؛ این راه ارزان تر است و به شما اجازه می دهد هر جایی که می خواهید زبان بخوانید.
 
امیدوارم که این ایده ها به شما کمک کند تا زبان انگلیسی را بهتر بیاموزید. مطمئن باشید با این روش ها سرعت یادگیری زبان شما تا دو برابر افزایش می یابد.