کلیدستان

نسخه‌ی کامل: کاشت ابروی طبیعی بهترین روش برای ترمیم ابرو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کاشت ابرو یک راهکار دائمی و مطمئن برای رفع مشکلات ابرو می باشد. این روش برای همه کسانی که ابروی آنها حالت طبیعی اش را از دست داده مناسب است. در صورت وجود شکستگی ، تتو و برخی بیماریها احتمال ریزش و یا کم پشتی ابرو وجود دارد. این موارد با استفاده از کاشت ابروی طبیعی قابل رفع می باشد. البته برخی روش های دیگر نیز امروزه وجود دارد. کاشت طبیعی ابرو تنها روش بدون عارضه است که در آن موی طبیعی خود فرد از سر به ابرو پیوند زده می شود.
ابروهای کاشته شده به صورت دائمی و مادام العمر می باشند. این موها همانند سایر موها رشد مداومی را دارند. بنابراین شما پس از کاشت نیاز به اصلاح و منظم کردن آنها خواهید داشت. البته به خاطر داشته باشید که موهای پیوندی از سر به ابرو بیشتر از موهای خود ابرو رشد دارند. این سرعت بخاطر تفاوت الگوی رشد موی سر و ابرو است. بنابراین نیاز شما به کوتاه کردن موهای کاشته شده نسبت به موهای اصلی ابرو هم بیشتر خواهد بود. شما می توانید برای مشاوره کاشت ابرو با ما هماهنگ شده و از مشاوره حضوری ما استفاده نمایید.

[عکس: -ابروی-طبیعی-آرین-سیما-کلینیک-کاشت-ابرو.jpg]



علت ریزش ابرو چیست؟
چرخه طبیعی بدن به گونه ای است که همواره موی بدن دچار ریزش می شود. ولی در روند طبیعی فرد این ریزش مو را حس نمی کند. گاهی ریزش به اندازه ای هست که آثار ان مشخص می شود. در این حالت می گوییم که فرد دچار ریزش مو و یا ریزش ابرو هست. در چنین مواردی بایستی درمان انجام داد. ابروها صرفا برای زیبایی صورت نیست و وظیفه محافظت از چشم در برابر ذرات و عرق پیشانی را دارد. بنابراین حفظ سلامت ابرو چه در زنان و چه مردان مهم می باشد.
کمبود مواد مغذی بدن : کمبود پروتئین ها و مواد معدنی و ویتامین می تواند اثر سوئی بر موها داشته باشد.
عوارض مصرف داروها : برخی از داروها عوارضی چون ریزش مو را در پی دارند. بنابراین بایستی این مساله را احتیاط کرد.
اختلالات خود ایمنی بدن
در بدن انسان اختلالات خود ایمنی متعددی می تواند اتفاق بیفتد. در صورتی که بدن دچار اختلالات خود ایمنی شود موی بدن دچار ریزش ناگهانی می شود. برخی از انواع اختلالات خود ایمنی به شرح زیر است:
  • (1) آلوپسی آره تا : در این عارضه سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند. احتمال دارد آلوپسی در ابروها اتفاق بیفتد و ابروها به صورت ناگهانی دچار ریزش کلی شود.
  • (2) لوپوس : در این عارضه ابروها جزو مناطق اولیه برای ریزش مو هستند.
مشکلات پوستی : بیماری های پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس و درماتیت سبورئیک باعث ریزش ابروها می شود.
مشکلات ناشی از تیروئید : یکی از علل نازکی ابروها کم کاری تیروئید است. البته نازکی ابرو علت های مختلفی هم می تواند داشته باشد. در نظر داشته باشید که نازکی ابرو در اثر کم کاری تیروئید دارای یک الگوی معین است که قابل تشخیص است.
اسکار و یا زخم : زخم ها می توانند بخشی و یا کل ابرو را از بین ببرند.
افزایش سن : به صورت طبیعی با افزایش سن احتمال ریزش ابرو وجود دارد. ما در ادامه برخی دلایل ریزش ابرو را بیان می کنیم.

درمان ریزش ابرو | دارویی و کاشت
برای جلوگیری از ریزش ابرو درمان های مختلفی وجود دارد. گاهی برای درمان بسیار دیر شده و هیچ درمان دارویی تاثیری ندارد. در چنین صورتی بهترین روش برای داشتن دوباره ابرو ، کاشت ابرو به صورت طبیعی است.
درمان های دارویی متفاوتی برای جلوگیری از ریزش ابرو وجود دارد. شاید اسم بردن از برخی داروهای درمانی در اینجا درست نباشد. چرا که برخی بیماران تمایل داشته باشند که به صورت خودسرانه از آنها استفاده نمایند. به خاطر داشته باشید که در درمان های خودسرانه بیمار احتمال آسیب به خود را بالا می برد. امکان دارد که استفاده بی مورد و بی رویه باعث آسیب های جبران ناپذیری هم بشود. بنابراین خواهشمندیم برای حفظ سلامتی و زیبایی خودتان همواره از پزشک متخصص کمک بگیرید.
ما در کلینیک تخصصی پوست و مو آرین سیما درمان دارویی ریزش ابرو را نیز تجویز و دنبال می کنیم. در صورتی که بیمار مستعد درمان دارویی باشد حتما از این روش ها برای جلوگیری از ریزش ابرو استفاده می کنیم. پروسه درمان ریزش ابرو با استفاده از دارو شامل دو مرحله توقف ریزش ابرو و رشد مجدد ابرو می باشد. در صورتی که در جلسات معاینه و آزمایش متوجه بی اثر بودن درمان دارویی شویم، به شما کاشت ابرو را پیشنهاد خواهیم کرد.

درمان ریزش موی ابرو
نتایج بررسی علت ریزش ابرو به ما کمک می کند درمان های متفاوتی را شروع کنیم. گاهی علت ریزش ابرو به خاطر عوارض دارویی است که در این صورت با قطع داروی عارضه دارد و یک دوره درمانی می شود موهای ریخته شده را دوباره احیا کرد. گاهی شرایط کمی سخت تر است و بیمار با مشکلات پوستی درگیر است. مدت درمان در این شرایط کمی متفاوت است. گاهی نیز بیمار دچار اختلالات تیروئیدی و یا اختلالات خود ایمنی است. درمان در این موارد طولانی تر و سخت تراست. نتیجه گیری درمان بسته به ری اکشن بدن بیمار نیز خواهد بود.

کاشت ابرو یک روش مطمئن برای ریزش های ناگهانی و بدون بازگشت ابرو هست. در صورتی که دچار ریزش ابرو هستید ، علایم آن را جدی بگیرید. مراجعه سریع شما به پزشک می تواند به کشف سریع علت و درمان کمک کند. گاهی شما بر اثر حادثه دچار زخم و اسکار در ابرو میشوید که در چنین مواقعی تنها راهکار کاشت موی طبیعی در محل زخم می باشد. گاهی علت ریزش ابرو انواع بیماری است که در چنین موارد باید درمان سریعتر شروع شود. برا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس گرفته و برای معاینه تعیین وقت نمایید.

چه زمانی کاشت ابرو لازم است؟
تصمیم به کاشت ابرو یک تصمیم بسیار شخصی است. بعد از کاشت ابرو لزوماً ابروهایی به شدت هر چه تمام تر پرپشت ندارید، شما می توانید آن نتیجه ای را که به دنبالش هستید، انتخاب کنید.
متاسفانه همه ی افراد دارای ابروهای طبیعی ضخیم و پر نیستند. کاشت طبیعی ابرو می تواند راه خوبی برای بهبود ابروهای فعلی فرد باشد. در مواردی که موهای ابروی فرد کم است، اغلب از همین راه استفاده می شود. علاوه بر الگوی ارثی ابرو و سن فرد، دلایل دیگری هم منجر به شروع فرآیند کاشت مو ابرو می شود:
  • تریکوتیلومانیا (اختلالی وسواسی که در آن فرد موهای نواحی مثل سر و ابرو را می کَند و در این کار احساس اجبار می کند)
  • یک بیماری سیستمیک بدنی
  • کندن بیش از حد
  • شیمی درمانی یا رادیوتراپی (پرتو درمانی)
  • وجود اسکار یا جای زخم ناشی از پیرسینگ (سوراخ کردن پوست برای آویزان کردن تزیینات)، سوختگی یا تتو
هنگام کاشت ابرو چه اتفاقی می افتد؟
این فرآیند، نسبتاً ساده است و نیازی نیست که مدت طولانی در بیمارستان باشید، بلکه فقط یک بی حسی موضعی نیاز است. جراح هم فوق العاده دقیق کار می کند تا بهترین نتیجه حاصل شود.
تعداد فولیکول‌هایی که در هر ابرو کاشته می‌شود بسته به سطح خالی و نیاز هر فرد دارد و از 500 تا 1800 گرافت در هر دو ابرو متغیر است.
در کلینیک آرین سیما ، ابروها جداگانه و با توجه به‌صورت و ترجیحات شخص بیمار طراحی‌شده و سپس کاشت انجام می‌شود. البته بسته به اندازه و ظاهر فعلی ابروی شما و آن چهره ای که انتظارش را دارید، این تعداد ممکن است فرق کند.
هر کدام از موها باید در جهت طبیعی رشد موهای اصلی ابرو قرار بگیرند تا حتماً روی پوست بخوابند. برای دستیابی به ابروهایی جفت و پرپشت، نیاز است که موها با دقت بسیار و نزدیک به هم قرار بگیرند.
برای اطمینان از این که جای زخم روی سر و در ناحیه ی ابرو باقی نماند، از سوزن های بسیار ظریفی برای برداشتن فولیکول های موی اهدایی استفاده می شود. معمولاً فولیکول های اهدایی از ناحیه ی پشت گوش ها برداشته می شوند. سوزن های بسیار ظریف که قطرشان فقط چند میلی متر است موها را یکی یکی ایمپلنت می کنند. این فرآیند، واقعاً حساس و بسیار دقیق است.
برای این که بیمار بتواند ریلکس و آسوده باشد، بی حسی موضعی قبل از شروع روش اعمال می شود. بیمار بلافاصله پس از کاشت به منزل می رود.

پس از کاشت ابرو
برای داشتن یک ابروی خوش فرم و صاف، بین 100 تا 200 مو نیاز است، اما برای رسیدن به ابروی پرپشت تر تعداد گرافت های مورد نیاز چیزی حدود 200 تا 400 است.
بعضی از بیماران ممکن است پس از کاشت ابرو دچار کمی کبودی و تورم شوند. اما در هر حال، زمان بهبودی پس از کاشت بسیار سریع و بدون درد است.
قطعاً زمان لازم است تا تاثیر کامل گرافت های ابرو، در کاشت جزیی یا کلی، قابل رویت شود، اما آن چه مهم است این است که نتایج، دائمی است. بعد از آن، بهبود شکل و ضخامت ابرو را مشاهده خواهید کرد. بعضی از این موها در طول یکی دو هفته ریزش دارند. اصلاً وحشت نکنید، زیرا ریزش مو یک امر بسیار طبیعی و جزیی از فرآیند بهبود است و موهای جدید ابروی شما رشد خواهند کرد. به خاطر داشته باشید که برای ظاهر شدن نتیجه ی کامل و نهایی پیوند، شاید یک سال زمان نیاز باشد.

هزینه کاشت ابرو
روش های مورد استفاده برای کاشت ابرو مشابه با روش های کاشت مو می باشد. بسته به روش انتخابی برای کاشت موی ابرو هزینه متفاوتی نیز برآورد میشود. ما در کلینیک با توجه به نیاز بیمار روش را انتخاب می کنیم. عوامل موثر در تعیین هزینه کاشت ابرو عبارت است از روش مورد استفاده و تعداد موهای پیوندی. برای اطلاع دقیق تر می توانید با ما تماس بگیرید. پس از جلسه مشاوره و معاینه دقیق هزینه براورد می شود.

عوارض کاشت ابرو
کاشت مو به خودی خود هیچ عارضه ماندگار ، خاص و خطرناکی را ندارد. در کلینیک های کاشت مو روش های مختلفی برای کاشت ابرو استفاده می شود. عوارض کاشت ابرو در نتیجه روش استفاده شده می تواند متغیر باشد. برخی از روش های دوره نقاهت طولانی تری دارند. همچنین نیاز به بیهوشی داشته و بیمار درد و خونریزی بیشتری را تحمل می کند.

کاشت ابرو و مژه
با توجه به موقعیت حساس ابروها در صورت ، کاشت ابرو یک جراحی حساس می باشد. طراحی و کاشت طبیعی ابروی مناسب به مهارت پزشک بستگی دارد. برآورد موقعیت و اندازه و ابعاد ابروها چیزی است که در حین معاینه و بر اساس سلیقه بیمار تعیین می شود. هرچند دوره نقاهت کاشت ابرو کوتاه است. با اینحال انتخاب پزشک با تجربه می تواند شما را از عوارض کاشت ابرو که بعضا ناخواسته هستند دور نگه دارند. مثل عفونت و یا رشد ناصحیح موها. شایان ذکر است که روش مورد استفاده برای کاشت همان روش های مورد استفاده کاشت مو و کاشت ریش و سبیل است.
در کاشت ابرو ، بانک مو در سر می باشد و مو از پوست سر برداشته می شود. در کاشت طبیعی ابرو، موها به صورت تکی و یا جفت کاشته می شود. کاشت مو برای ابرو یک پروسه ظریف جراحی است. در کاشت موی طبیعی برای ابرو موها در فواصل نیم میلیمتری کاشته می شوند. زاویه و جهت دادن به مو های کاشته شده ظرافت خاصی را می طلبد. این کار باعث می شود که موها در جهت طبیعی ابروها رشد کنند. عدم رعایت این مساله بیمار را بعدا دچار مشکل کرده و ابروهای نامنظمی را به او خواهد داد.
مراحل کاشت ابرو
کاشت ابرو در کلینیک کاشت مو ، در اکثر مواقع تنها در یک مرتبه و یک جلسه انجام میشود. هرچند گاهی برای پرپشت کردن نیاز به دو یا سه جلسه می باشد. پس از کاشت همانند کاشت مو ، موها بعد از دو هفته می ریزند. اصلا جای نگرانی نیست. چرا که موهای کاشته شده پس از 3 ماه دوباره شروع به رویش کرده و مادام العمر خواهند بود. پس از شروع رشد موها تا 6 ماه حداقل 60 درصد نتیجه کار مشخص خواهد شد. نتیجه حداکثری و 100 درصدی در طی 9 الی 12 ماه قابل رویت است.



مدت زمان کاشت ابرو
مدت زمان کاشت ابرو حدودا بین 4 تا 7 ساعت طول می کشد. این جراحی با بی حسی موضعی قابل انجام است. این جراحی نیاز به استراحت ندارد. ریکاوری پس از جراحی نیز بسیار سریع و بدون درد است. پس از جراحی نیز تا 3 الی 4 روز ورم و کبودی مختصری در اطراف چشم ها خواهد بود که در طی این 3 روز کامل رفع می شود.
سئوالات متداول در زمینه کاشت ابرو و مژه
آیا کاشت موی طبیعی ابرو برای همه قابل انجام است؟ قبل از کاشت طبیعی ابرو معاینات لازم انجام می شود. پرسشنامه ای که به شما داده میشود حاوی سئوالاتی در خصوص سابقه بیماری شماست. به جز موارد نادر همه می توانند از این روش ها استفاده کنند.
شکل ابرو چگونه تعیین می شود؟ طراحی ابرو بر اساس سلیقه بیمار است. بیمار می تواند طرحی که مدنظرش می باشد را به پزشک ارائه کند. قبل از کاشت طرح بر روی جای ابرو کشیده می شود تا بیمار خروجی جراحی را مشاهده کند. در صورت تایید کاشت انجام می شود.
رفع آثار جراحی کاشت ابرو چند روز طول می کشد.
کاشت ابرو دوره نقاهت طولانی ندارد. با اینحال شما باید پس از آن به اندازه کافی استراحت کنید. پس از عمل ورم اطراف ابرو طبیعی است. رفع این ورم و کبودی 3 الی 4 روز زمان بر است
کاشت ابرو درد دارد ؟
قبل از جراحی موضع بی حس می شود. بنابراین بیمار هیچ دردی را حس نمی کند. البته طبیعی است که بلافاصله بعد از عمل و با رفتن اثر دارو مقداری درد حس کنید. با اینحال شما حین عمل هیچ دردی را متوجه نخواهید شد.
خطرات کاشت ابرو چیست ؟
این عمل هیچ خطر احتمالی را برای سلامتی فرد ندارد. هرچند گاهی خطای پزشک مشکل ساز می شود. گاهی دقت نکردن پزشک باعث می شود موها در جهتی اشتباه رشد کنند.
چند روز پس از کاشت می توان به سرکار بروم ؟
شما می توانید پس از حداکثر دو روز به سر کار خود بروید. دوره بهبودی حدودا 5 روز است. بعد از این مدت هیچ اثری از جراحی در چهره شما وجود ندارد.
نتیجه کاشت مادام العمر است ؟
بله موهای کاشته شده تا آخر عمر با شما خواهند بود. این موها همانند موهای طبیعی شما ماندگار هستند.
مراقبت های بعد از کاشت ابرو
پس از کاشت ابرو تا چند روز شما نباید به ابروها آب بزنید. موهای کاشته شده باید خشک بمانند. این کار برای جلوگیری از عفونت می باشد. همچنین تماس با آب می تواند جراحی را تحت تاثیر قرار دهد. تا یک هفته الی 10 روز با ملاطفت با ابروهایتان رفتار کنید. به آنها فشار نیاورید. توصیه های پزشکتان را رعایت کنید.
آیا خارش بعد از کاشت ابرو ، طبیعی است ؟
بله بعد از کاشت احتمال خارش وجود دارد. وسوسه انگیز است ولی شما باید از خاراندن ابروهایتان به شدت بپرهیزید. خاراندن ابروی کاشته شده به ان آسیب خواهد زد.
آیا دلمه های بعد از کاشت ابرو ، طبیعی است ؟
همانگونه که در بالا اشاره کردیم بعد از کاشت اطراف ابروها دچار ورم و کبودی می شوند که به سرعت رفع می شود.
تا چند روز شستشو بعد از کاشت ابرو ممنوع است؟
حدودا تا 5 الی 7 روز توصیه پزشک بر این است که شما ابروهایتان را نشویید.
کاشت ابرو آقایان
برای کاشت ابرو به صورت طبیعی جنسیت مهم نیست. برای اقایان هم می شود ابروی طبیعی کاشت. این یک مساله در مورد زیبایی افراد است. بنابراین آقایان نیز می توانند بدون نگرانی و با خیال آسوده دنبال کاشت موی طبیعی بر روی ابروهای آسیب دیده خود باشند. خط رویش طبیعی و میزان تراکم باعث میشود ابروها کاملا طبیعی به نظر بیایند.
بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران
ما بر اساس تجربه کاری 10 ساله و نمونه بسیار زیاد موفق در زمینه کاشتن ابروی طبیعی ادعای کیفیت بالا را داریم. شما می توانید بر اساس نمونه کارهای ما توان و دانش و دقت کار ما را قضاوت کنید و سپس تماس بگیرید. خدمات ما محدود به شهر تهران نمی باشند. مراجعه کنندگان بسیاری از شهرهای دیگر به کلینیک ما مراجعه می کنند. شیراز ، اصفهان ، تبریز ، اهواز ، مشهد ، ساری ، رشت و … مدیریت کلینیک برای مراجعه کنندگان از شهرستان تمهیداتی را اندیشیده است که در سریعترین زمان عمل کاشت ابرو را انجام دهند. خواهشمند است هنگام تماس با ما اعلام نمایید.

این مقاله آموزشی از وب سایت کلینیک آرین سیما برداشته شده است.