کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ۵ اشتباه سئو سایت که وب مستر ها انجام می دهند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
۵ اشتباه سئو سایت که وب مستر ها انجام می دهند:الگوریتم های موتور های جستجو هر روز تغییر کرده و سیاست های جدیدی در رتبه بندی سایت ها اعمال می کنند. با بروز شدن الگوریتم ها جستجو ها هوشمندتر شده و روش های فیک و تقلبی برای کاهش رتبه سایت در نتایج جستجو ارزش خود را از دست می دهند.در این میان اگرسئو کار خود را با تغییر این الگوریتم ها ، روش های خود را تغییر ندهد پروژه های او محکوم به شکست خواهند بود. در ادامه به بررسی ۵ اشتباه سئو که ممکن است افراد انجامشان دهند می پردازیم ، با اینتن همراه باشید.

[عکس: SEO-Mistakes_Fix_Hero-1024x532.jpg]

5 اشتباه سئو سایت
۱-      بهینه سازی بیش از حد در سئو سایت
Over Optimization یا بهینه سازی بیش از حد سایت زمانی روی می دهد که شما در متن خود بیش از اندازه ی معمول از کلمات کلیدی استفاده کرده باشید.فراموش نکنید که چگالی کلمات کلیدی در داخل متن باید ۲تا ۵ درصد باشد. در الگوریتم های جدید موتور های جستجو اهمیت بیشتری به بازدیدکنندگان و خوانندگان سایت داده شده است پس علاوه بر موتور های جستجو سایتتان باید برای بازدیدکنندگان نیز بهینه سازی شده باشد. استفاده ی بی مورد از کلمات کلیدی در متاتگ ها ، لیست کردن بی مورد کلمات کلیدی در سایت و پایین بودن کیفیت مطالب سایت از اشتباهات سئو در بهینه سازی سایت و طراحی سایت می باشد.
۲-      سرعت پایین بارگذاری سایت
یکی از چیز هایی که سئو کاران توجه چندانی به آن نمی کنند سرعت لود شدن و بارگذاری سایت می باشد. این مشکل زمانی خود را بیشتر نمایان می کند که سرعت اینترنت کاربران پایین باشد. مسلما سایتی که زمان لود زیادی داشته باشد اصلا برای کاربران مناسب نبوده و موجب کاهش بازدید سایت خواهد شد. استفاده از استاندارد های طراحی سایت و همچنین طراحی سایت بر اساس اصول سئو یکی از راهکار های بهبود سرعت لود سایت می باشد.
۳-      لینک دهی نامتعادل در داخل مطالب برای سئو سایت
لینک های ورودی و خروجی سایت باید کاملا متعادل بوده و بر اساس اصول سئو انجام پذیرد. لینک دهی های نامربوط ، لیست کردن کلمات کلیدی در پایین سایت و لینک دهی به آن ها یکی از راه حل های سئو سایت در زمان های گذشته بود ، ولی اکنون بخاطر تغییر سیاست های موتور های جستجو این عمل نتیجه ی عکس داده و امتیاز منفی برای سایت محسوب می شود.
شاید شما در جستجو های خود در اینترنت با سایت هایی مواجه شوید که از این روش برای سئو سایت خود استفاده کرده اند ولی در نتایج ابتدایی موتور های جستجو مشاهده می شوند. سوال که در اینجا مطرح می شود این است که:
چرا موتور های جستجو این سایت ها را از ابتدای نتایج جستجو ها حذف نمی کنند؟
جواب در مثبت نگری موتور های جستجو می باشد. گوگل و سایر موتور های جستجو تا جایی که امکان دارد این سایت ها را با دید مثبت نگاه کرده و فرصت جبران خطا ها را به او می دهند.
۴-      استفاده از روش های فیک و تقلبی در سئو سایت
برخی از افرادی که در کار سئو سایت فعالیت دارند از روش های فیک و تقلبی مانند خرید بک لینک استفاده می کنند. این کار شاید در کوتاه مدت نتیجه داده و سایت شما در نتایج ابتدایی صفحات موتور های جستجو نشان داده شود ، ولی پس از گذشت مدت کوتاهی دوباره رتبه ی سایت شما افزایش یافته و هزینه و وقتی که گذاشته بودید به هدر رود. با حساسیت های زیادی که موتور های جستجو بر روی این قضایا نشان داده اند امروزه این روش ها تقریبا کاربردی ندارد، شناسایی یک تیم سئو مناسب برای سئو سایت یکی از نکته هایی است که قبل از هر کاری باید انجام دهید ، یکی از راه ها ی این کار مقایسه ی لیست پروژه های انجام شده ی شرکت ها و نتایج کنونی آن ها در موتور های جستجو می باشد.

[عکس: most-common-seo-mistakes-xtremerain.jpg]

5 اشتباه سئو سایت

۵-      عدم بکارگیری Rel=”canonical” در سئو سایت
وجود محتوای یکسان با پیوند ها و آدرس های مختلف کار ایندکس سایت را برای موتور های جستجو دشوار می کند. با استفاده از Rel=”canonical” به موتور های جستجو می فهماند که صفحه ای که در آن هستند صفحه ی اصلی سایت نبوده و نباید آن را ایندکس کنند و در عوض صفحه اصلی سایت را با همان عنوان و موضوع ایندکس کنند. برای استفاده از Rel=”canonical” می توان از روش زیر استفاده کرد:
Rel:<“a href=”https://inten.asia/seo″ rel=”canonical>
تیم تحقیق و توسعه شرکت طراحی سایت و  اینتن ، با زیر نظر گرفتن آخرین تغییرات الگوریم موتور های جستجو پروژه های خود را بر اساس آخرین متد سئو و بهینه سازی سایت انجام داده و کارنامه ی خوبی در این رابطه ارائه داده است.
با اینتن بروز باشید…