کلیدستان

نسخه‌ی کامل: دندانپزشک خوب در تهران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دندانپزشک خوب در تهران
ترکیب لب ها، لثه و دندان های  هر فردی طرح لبخند او را شکل می دهند. امروزه مشخص گردیده که لبخند زیبا می تواند اعتماد بنفس افراد را ارتقاء دهد و در روابط اجتماعی و کاری موفقیت های بیشتری را بدست آورند. بنابراین تقاضا برای اصلاح طرح لبخند بیشتر از گذشته می باشد.
روش های اصلاح طرح لبخند شامل ارتودنسی، لمینیت( سرامیک یا کامپوزیت) روکش های تمام سرامیک هستند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.
 
ارتودنسی
منظم کردن دندان ها با استفاده از سیم ها و ابزارهای مخصوص، ارتودنسی یا سیم کشی دندان ها می باشد. در بسیاری اوقات برای دستیابی به زیبایی ایده آل، بعد از اتمام درمان ارتودنسی، نیاز به لمینیت وجود دارد.
ارتودنسی در بسیاری از اوقات فقط یک درمان بوده و اهمیت آن بیشتر از جنبه زیبایی مورد توجه دندانپزشکان می باشد.
امروزه در برخی موارد می توان با استفاده از ارتودنسی نامرئی، دندان ها را منظم نمود.
 
روکش ها (Crown)
روکش های دندان به دلیل نیاز به تراش زیاد، در اولویت آخر برای زیبایی دندان ها قرار می گیرند. مگر اینکه دندان ها به دلیل از دست دادن بافت زیادی، نیاز به درمان روکش داشته باشند.
 
لمینیت (Laminate)
لمینت دندان عملی است که طی آن یک لایه از جنس سرامیک یا کامپوزیت روی سطح خارجی دندان جهت از بین بردن نمای بدرنگ و فرم نامناسب آن ها قرار می گیرد.
 
1-لمینت سرامیکی
در این عمل، دندان ها به میزان ضخامت لمینیت ( حدود 0.5 تا 1 میلیمتر ) تراش خواهند خورد. و پس از قالبگیری و ساخت لمینت در لابراتوار، لمینیت های سرامیک توسط دندانپزشک زیبایی روی دندان ها چسبانده خواهند شد.
ویژگی های لمینیت سرامیکی:
-اکثر اوقات زیبایی بیشتری نسبت به ونیر کامپوزیت دارند.
-برای انجام آن ها نیاز به تراش دندان وجود دارد.
-نسبت به ونیر های کامپوزیتی مقاومت بیشتری در برابر فشار و متعاقب آن لب پر شدن دارند.
-رنگ پذیری آن ها حدود صفر می باشد. بنابراین نیازی به پالیش مرتب سالیانه ندارند.
-نسبت به ونیرهای کامپوزیت هزینه ی بیشتری دارند.
-به دلیل تراش دندان ها غیرقابل برگشت بوده و برای همیشه باید بر روی دندان ها وجود داشته باشند.
-حداقل جلسات مراجعه ی لازم، 2 جلسه می باشد.
 
2-ونیر کامپوزیت دندان
ونیر کامپوزیت دندان ها عملی است که طی آن یک لایه بسیار نازک از کامپوزیت روی دندان ها گذاشته می شود. این عمل بصورت کامل در مراکز دندانپزشکی انجام شده و لابراتوار در انجام آن هیچ گونه دخالتی ندارد. بنابراین تخصص و هنر دست دندانپزشک در انجام آن کاملاً دخیل می باشد. و برای انجام آن باید به دندانپزشک زیبایی خوب و با تجربه مراجعه
 ویژگی های ونیر کامپوزیت:
-در اکثر اوقات می توان بدون تراش دندان ها انجام داد. بنابراین کم ضرر تر نسبت لمینت سرامیکی هستند.
-طی یک جلسه قابل انجام می باشد.
-به دلیل ماهیت کامپوزیت در خصوص رنگ پذیری، نیاز به پالیش منظم سالیانه دارند.
-احتمال لب پر شدن ( پریدگی ) در مقایسه با لمینیت های سرامیکی بیشتر می باشد.
-هزینه کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارند.
-در مواردی که بدون تراش انجام می شوند، در صورت تمایل می توان بدون آسیب به دندان ها آن ها را برداشت و دندان ها به حالت قبل برخواهند گشت.
 
یکی از دغدغه های مراجعه کنندگان زیبایی، قیمت لمینت ها می باشد که به دلیل طیف تقریباً وسیعی که در قیمت لمینت ها و قیمت اعمال زیبایی دندانپزشکی دارند، ممکن است  در انتخاب دندانپزشک دچار سر درگمی شوید. هرگونه عمل دندانپزشکی و به خصوص اعمال زیبایی دارای قیمت متناسب با مواد مصرفی، کیفیت درمان، محل انجام آن و نیز تخصص و تعهد درمانگر دارد. و بهترین راهنما برای انتخاب درمانگر، مشاهده نمونه کار های ایشان و اطلاع از رضایت سایر مراجعه کنندگان می باشد.
 
نکته ی اصلی در خصوص ونیرهای کامپوزیت و لمینت سرامیک  این است که هر دو نیاز به مراقبت بسیار زیاد ( عدم خوردن مواد خواراکی سخت مانند آجیل و تخمه و ته دیگ و ... و نیز رعایت بهداشت دهان و دندان ) از جانب شما دارند.