کلیدستان

نسخه‌ی کامل: همه چیز درباره استانبول و تور استانبول
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تور استانبول (Istanbul Tours)
راه سفرسال ها در زمینه تور استانبول بهترین نرخ و بهترین خدماتبا پروازهای ایرانی و خارجی ( قشم ایر، اطلس گلوبال، ماهان، ترکیش، آتا، معراج، ایران ایر، آسمان )به شما مسافرین گرامی خدمت نموده  است.
آژانس راه سفر،گارانتی هتل های 5 ستاره، 4 ستاره، 3 ستاره تکسیم، اکسارای، لاللی، مرتر، شیشلی 
تاریخچه استانبول (Istanbul History)
استانبول که در گذشته بیزانس و کانستنتینوپل (Byzantum and Constantinople) یا قسطنطنیه نامیده می شد، در سال 2010، بزرگترین شهر ترکیه و پنجمین شهر بزرگ جهان است. استانبول در طول تاریخ، پایتخت دو امپراتوری روم شرقی و عثمانی بوده است و در سال 1923، پس از استقرار حکومت جمهوری در ترکیه، پایتخت ترکیه از این شهر به آنکارا تغییر کرد. اما همچنان مهم ترین شهر تاریخی، فرهنگی و مالی ترکیه باقی ماند. استانبول در تنگه بسفر قرار دارد و بندرگاهی طبیعی به نام دماغه طلایی یا گلدن هورن (Golden Horn) را در بخش شمال غربی ترکیه دربرمی گیرد. این شهر در دو طرف اروپایی و آسیایی بسفر توسعه پیدا کرده، در نتیجه تنها شهر دنیاست که در دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد.

آب و هوای استانبول (Istanbul Weather)
آب و هوای استانبول تحت تاثیر دریای مدیترانه قرار داشته و زمستان هایی معتدل و مرطوب و تابستان هایی گرم و خشک دارد. بر خلاف اغلب مناطقی که تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه ای قرار دارند، استانبول در زمستان حدود 30 روز دمای زیر صفر درجه دارد و برف نیز پس از هر بارش به علت سرمای هوا چندین روز بر زمین می ماند. رطوبت هوا، گرمای تابستان های استانبول را معتدل کرده و مه صبحگاهی برای مردم این شهر، امری عادی است. مه غلیظ، به طور میانگین، در 228 روز از سال در این شهر دیده می شود و روزهای زمستانی مه آلودترین این روزها هستند. از نظر میزان رطوبت، استانبول دومین شهر ترکیه است. تابستان، خشک ترین فصل استانبول است و باران به ندرت می بارد مگر این که بارش هایی صورت گیرد که بسیار غیرعادی و سیل آسا هستند.

فرودگاه استانبول (Istanbul Airport)
استانبول دو فرودگاه بین المللی دارد. فرودگاه بین المللی آتاتورک (Iata) که بزرگ تر و اصلی تر است که در منطقه یزیلکوی (Yesilkoy)، بخش اروپاییاستانبول و 24 کیلومتری غربی مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه از لحاظ ترافیک مسافر سی امین رتبه و از نظر تردد مسافران بین المللی، بیستمین رتبه را در جهان دارد و همچنین هشتمین فرودگاه پرتردد اروپا می باشد. هر روز پروازهای متعددی از شهرهای مختلف ایران به استانبول انجام می شود که اغلب آنها به فرودگاه آتاتورک است.

بازارهای استانبول (Istanbul Markets)
بازارهای استانبول در بافت قدیمی شهر قرار گرفته اند و علاوه بر اماکنی تجاری، از نمونه معماری سنتی این شهر نیز به شمار می روند. این بازارها مکان مناسبی برای خرید انواع سوغاتی، کالاها و خوراکی های سنتی ترکیه و استانبول هستند. بازارهای سنتی  استانبول شبیه بازارهای سنتی شهرهای مختلف ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان و شیراز است.

مراکز خرید استانبول (Business centers)
استانبول علاوه بر بازارهای سنتی، مراکز خرید مدرن زیادی دارد. برخی از بزرگترین این مراکز عبارتند از :
Forum Istanbul/Akmerkez/Kanyon/Galleria Atakoy/Olivium/ Cevahir Avm/Kale Center

موزه های استانبول (Istanbul Museum)
استانبول علاوه بر قصرهایی که تبدیل به موزه شده اند، تعداد زیادی موزه دولتی و خصوصی دیگر نیز دارد که تاریخ پر فراز و نشیب، این شهر کهن و همچنین کشور ترکیه را در معرض نمایش بازدید کنندگان خود قرار می دهند. برخی از مهم ترین این موزه ها عبارتند از:
Hagia Sophia/Ataturk Museum/Chora Museum/UFO Museum/Miniaturk