کلیدستان

نسخه‌ی کامل: روشهای سرمایه گذاری بر روی گوگل تگ منیجر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اگه از مزایای گوگل تگ منیجر بی خبرید توصیه میکنم این مقاله رو از دست ندید. دارکوب تو این مقاله شما رو با 5 روش استفاده از گوگل تگ منیجر یا GTM آشنا میکنه تا بتونید نتیجه های بهتری از بازاریابیتون بدست بیارید. GTM در روش بکارگیری اسکریپتها و تگ ها در وب سایت انقلابی به پا کرد. هر چند خیلی از بازاریابها هنوز به طور کامل از این ابزار استفاده نمیکنند و روی همه مزایاش سرمایه گذاری نمیکرده اند.
تو این مقاله پنج راه ساده و مؤثر برای استفاده از GTM رو آموزش میدیم. این نکات میتونن نتایج سئو، تجزیه و تحلیل و برنامه های اتوماسیون بازاریابیتونو بهتر کنند.

1- بهبود صحت داده های ترافیک وب سایت
معمولا بازاریابها باید انواع مختلفی از ترافیک رو در گزارشهای گوگل آنالتیکس خودشون داشته باشند. مثلا خیلی از شرکتها میخوان ترافیک اسپم یا ترافیک داخلی (ورود کارمندهای خودشون به سایت) و بازدیدهای رقباشون از سایت رو حذف کنند و ببینند بازدید مشتریهای واقعی از وب سایت چقدر بوده. معمولا این کارو با فیلترهایی که در گوگل آنالتیکس وجود داره انجام میدن.
تعداد فیلترهای گوگل آنالتیکس محدود به 100 تاست. اگه تعداد IP های داخلی ای که میخواهید از آمار ترافیک سایت مستثنی کنید زیاده، توصیه میکنم از GTM استفاده کنید و هدفهاتونو بلاک کنید.
یادتون باشه که اگه هدفها رو بلاک میکنید، این نوع ترافیک از همه بازدیدهای گوگل آنالتیکس حذف میشه، از جمله بازدیدهای فیلتر نشده.

2- داده های سازمان یافته
استفاده از داده های سازمان یافته میتونه باعث بهتر شدن نتایج سرچ طبیعی بشه، اما از طرفی بکارگیری اونها برای بازاریابها مشکله – به خصوص اگه مجبور باشید به منابع فنی تکیه کنید. به کمک GTM حتی کسانی که توسعه دهنده نیستند هم میتونن روی هر صفحه از وب سایت، از داده های سازمان یافته استفاده کنند.
3- اطمینان از صحیح بودن فهرست بندی
با گوگل تگ منیجر میتونیم متغیرهای URL رو تعریف کنیم تا پارامترهای اضافی که ممکنه اشتباها اضافه شده باشند رو دربیاریم. بعد میتونیم با کد جاوااسکریپت یه تگ HTMLبسازیم که به تگ های کنونیکال خودارجاع در بخش <head> صفحه الحاق کنیم. به این ترتیب مطمئن میشیم که گوگل به جز متغیر پیش فرض، هیچ متغیر دیگه ای از URL رو فهرست نمیکنه.
4- وارد کردن پارامترهای اتوماسیون بازاریابی
اکثر شرکتها برای ردیابی و دستیابی به اطلاعات کاربرهایی که از سایت خرید کرده اند، از نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی استفاده میکنند. با استفاده از گوگل تگ منیجر به راحتی میتونید پارامترهای ردیابی مشتری رو وارد کنید و این اطلاعات رو با اطلاعات گوگل آنالتیکس پیوند بدید.
5- درک رفتار وب سایت
با auto events گوگل تگ منیجر به راحتی میشه رفتار، فعالیت ها و مکالمات کاربر رو ردیابی کرد. مثلا میتونید محدوده خاصی از صفحه رو مشخص کنید و تعداد کلیک های اون ناحیه رو ردیابی کنید یا تعداد پخش ویدئو یا رفتارهای اسکرول کردن کاربرها.
اوتو ایونتس میتونه دانلودها و فرم ها رو هم ردیابی کنه. وقتی بازاریاب این اطلاعات رو داشته باشه میتونه بهتر مخاطب رو در سایت درگیر کنه و نرخ تبدیل رو افزایش بده.

جمع بندی مزایای گوگل تگ منیجر
آیا شرکت شما با محدودیت منابع فنی روبروست و منتظر بخشندگی بقیه اید؟ آیا حتما باید توسعه دهنده های وب بهتون بگن چطوری نتایج بازاریابیتونو بهتر کنید؟
کنترل سرنوشتتونو خودتون به دست بگیرید، کار کردن با گوگل تگ منیجر رو یاد بگیرید. استفاده از GTM برای یه بازاریاب دیجیتالی میتونه یه تجربه آزادی بخش باشه.

http://darkoob.co.ir/%DA%AF%D9%88%DA%AF%...%AC%D8%B1/روشهای سرمایه گذاری بر روی گوگل تگ منیجر