کلیدستان

نسخه‌ی کامل: محافظت از هویت خود به هنگام خرید آنلاین
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
آدام لوین یک متخصص شناخته شده در عرصه ملی در زمینه سرقت آنلاین و نویسنده "Swiped" گفته است که: سرقت های مالی درون مغازه ای در حضور کارت، پس از ظهور کارت های اعتباری و بانکی تراشه دار به شدت افت کرده است. اما این نوع سرقت در خریدهای آنلاین با استفاده از اینترنت که این روزها افراد زیادی از آن در خرید از استفاده می کنند دو برابر شده است.
او می گوید: "این نوعی شمشیر دو لبه است و با پیشرفت روز افزون انجام کارها آسان تر شده است و به هنگام انتخاب از بین امنیت و راحتی، در اغلب مواقع راحتی پیروز می شود که به معنای از دست رفتن اطلاعات مشتری در طول مسیر می باشد."
در اینجا 4 مورد از نکات شناسایی سرقت های آنلاین آورده شده است که به شما کمک می کند از راحتی خرید آنلاین و بدون خطراز فروشگاه های اینترنتی لذت ببرید.

[عکس: Protect%20when%20shopping%20online.jpg]

1- استفاده از کارت های اعتباری به جای کارت های بانکی برای تمام خریدهای آنلاین

بر اساس AARP ، تقریبا 64 درصد از خریداران فروشگاه اینترنتی در ایام تعطیلات از کارت های بانکی برای خرید خود استفاده می کنند. اما با این کار شما خود را در معرض خطر بزرگتری به هنگام خرید آنلاین قرار می دهید. بسیاری از کارت های اعتباری آمار سوء استفاده مالی معادل صفر دارند که به معنی قابل اعتماد بودن آنها می باشد. اما این آمار در مورد کارت های بانکی بسیار گسترده تر می باشد.
از همه مهمتر شما با این کار خطر دسترسی به حساب بانکی خود را نیز در اختیار سایر افراد قرار می دهید. بر اساس گفته اوا ولاسکو، مدیر عامل و رئیس مرکز منابع سرقت هویت، "شما در واقع بدون پولی که برای پاسخگویی به نیازهای اولیه خود به آن نیاز دارید، خواهید بود. این امر می تواند برای افراد بسیار سخت تر باشد، به خصوص اگر چند روز یا حتی یک هفته طول بکشد تا همه این موارد را پشت سر بگذارید و مطلع شوید که قربانی شده اید."
او اضافه می کند که استفاده از یک کارت بانکی برای خرید و امضای نام خود به جای وارد کردن یک شماره پین، یکسان نیست. اگر شما تبدیل به قربانی سرقت هویت شوید نشان می دهد که حفاظت ها هنوز به اندازه کافی قوی نیستند.
نکته مهم:
اگر نمیخواهید از کارتهای اعتباری استفاده کنید، یک کارت هدیه را خریداری کنید و درون کارت فقط مبلغ کافی برای انجام خرید اینترنتی خود بگذارید. به صورت متناوب، می توانید اطمینان حاصل کنید که فقط مبلغ اندکی که برای خرید اینترنتی استفاده کرده اید از حساب شما کم شده است.
2- در هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی خرید آنلاین نکنید

به نظر می رسد Wi-Fi عمومی امروزه به خوبی، عمومی و در همه جا در دسترس است. بهترین کار استفاده از مرورگر می باشد، اما اطلاعات حساس خود را در یک شبکه اینترنت عمومی وارد نکنید، به عنوان مثال زمانی که شیرینی زنجفیلی خود را در یک کافی شاپ میل می کنید.
Velasquez می گوید: " هرگز از VPN استفاده نکنید، هر زمان که شما به Wi-Fi متصل هستید، باید بدانید که شما اطلاعات خود را در دسترس همه افرادی که می خواهند از آن استفاده کنند قرار می دهید، این به این معنا نیست که هر زمان که وارد Wi-FI متصل هستید، کسی در حال مشاهده شما است. این فقط به این معنی است که آنها می توانند این کار را بکنند. "
اگر دسترسی به Wi-Fi عمومی دارید و می خواهید از آن راحت تر استفاده کنید در اینجا چیزهایی برای جستجو وجود دارد.
 
اطمینان حاصل کنید که هر وبسایتی که بازدید می کنید با HTTPS، و نه فقط HTTP، پیش فرض شده است.
اطمینان حاصل کنید که یک آیکون قفل امن داشته باشد.
اطمینان حاصل کنید که به شبکه صحیح وصل شوید.
 
3- کلمه عبور خود را مدیریت کنید
 
گذرواژهها اولین خط دفاع شما هستند که برای حفاظت از هویت شما طراحی شده است.
چندین گام برای ایجاد یک رمز عبور غیر قابل تشخیص وجود دارد، از قبیل اجتناب از استفاده از هر گونه اطلاعاتی که می تواند در مورد شما از رسانه های اجتماعی، بیوگرافی و یا اطلاعات عمومی در دسترس باشد.
دروغ گفتن به طور معمول بهترین پاسخ به مشکلات نیست، اما در مورد سوالات امنیتی، لوین می گوید این بهترین گزینه است. تنظیم پاسخهایی که مردم نمیتوانند از اطلاعات موجود در دسترس شما مطلع شوند، یک حرکت هوشمندانه است. به عنوان مثال، اگر سوال امنیتی شما این است "شما و همسرتان در چه مکانی ازدواج کردید؟" شما ممکن است یک مکان جعلی مانند "کره ماه" را به عنوان راهی برای گمراه کردن هکرها قرار دهید.
یک ایده خوب دیگر این است که از گزینه های احراز هویت دو بخشی استفاده کنید، به طوریکه اگر یک دستگاه نا آشنا در تلاش برای وارد شدن به حساب کاربری شما باشد، باید اطلاعات از طریق پاسخ به ایمیل یا «بهتر» یک تلفن همراه تأیید شود.
لویین می گوید 51 درصد از کاربران از رمز عبور یکسان در حساب ها استفاده می کنند و اگر به راحتی قابل یادآوری باشند، هکرها به راحتی می توانند حساب های دیگر شما را نیز به خطر بیندازند. پیشنهاد او این است که یک مدیریت قابل اطمینان برای رمزهای عبور، یک حساب امن و ایمن برای کمک به شما برای دسترسی به همه حساب های کاربری شما ایجاد کند.
 
4- هیجان زدگی در خرید از فروشگاه اینترنتی را کاهش دهید.
 
در حالی که مطالعات وزارت دادگستری می گوید که اکثریت قربانیان علاقه دارند در زمان کوتاهی خرید خود را از فروشگاه اینترنتی انجام دهند، بی توجهی و عجله در ایام تعطیلات می تواند شما را اسیر وب سایت های غیر قابل اعتماد و نامطمئن بکند. شما همچنین می توانید زمان بیشتری را برای تحقیق در مورد دانلود برنامه خرید آنلاین خود و یا موسسه خیریه که می خواهید از آن حمایت اقدام کنید، صرف کنید .
بنابراین حتی اگر زمان برای خرید آنلاین شما از فروشگاه اینترنتی درتعطیلات به پایان برسد نیز آرامش خود را حفظ کنید. در این حالت شما تصميمات بهتري را می توانید اتخاذ کنيد، و اين مي تواند شانس شما را براي قرباني شدن در سرقت هويت کاهش دهد.
 
شما می توانید برای خرید کولر گازی در بانه  به آفتاب مال اعتماد کنید.