راهنمای کلمه های کلیدی برنامه نویسی اندروید (Android) بر اساس حرف اول کلمه کلیدی
کلمه کلیدی AndroidManifest.xml
کلمه کلیدی AndroidManifest.xml (دستور یا تابع یا روش یا ...) در مباحث آموزشی زیر، شرح داده شده و یا اینکه به کار رفته است :
- مفهوم acitivity در برنامه نویسی اندروید
- آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml
- حذف بخش عنوان (title bar یا action bar) در activity ، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک صفحه اینترنتی در یک activity ، با WebView در برنامه نویسی اندروید
- نحوه تغییر نام package یک برنامه اندروید در برنامه eclipse
- تغییر شماره نسخه برنامه اندروید (تغییر versionCode و versionName)
- ایجاد امکان نصب برنامه اندروید بر روی حافظه خارجی گوشی (SD card) ، در برنامه نویسی اندروید
- اجرای یک سری دستور، تنها یک بار (تنها در اولین اجرای برنامه، بعد از نصب برنامه اندروید)
- جلوگیری از خطای out of memory ، در برنامه نویسی اندروید
- تعیین یک عکس قرار گرفته در پوشه drawable از پروژه اندروید به عنوان عکس پس زمینه گوشی (wallpaper)، در برنامه نویسی اندروید
- از دست نرفتن اطلاعات Activity هنگام چرخش صفحه نمایش (عدم restart شدن Activity)، در برنامه نویسی اندروید
- جلوگیری از نمایش کیبورد (keyboard) هنگام اجرای activity حاوی EditText ، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت یک فایل متنی در حافظه خارجی (external storage)، با متنی دلخواه، در برنامه نویسی اندروید
- حذف یک فولدر (folder) موجود در حافظه خارجی (external storage)، در برنامه نویسی اندروید
- چک کردن متصل بودن گوشی کاربر به اینترنت، در برنامه نویسی اندروید
- چک کردن امکان خواندن و نوشتن فایل در حافظه خارجی (external storage)، در برنامه نویسی اندروید
- نمایش یک عکس قرار گرفته در اینترنت (یک آدرس URL)، در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
- افزودن امکان دریافت انواع اطلاعات (متن، عکس و ...) به اشتراک گذاری شده از برنامه های اندروید دیگر، به برنامه اندروید خود، در برنامه نویسی اندروید
- اخطار در مورد عدم ساخت activity جدید در برنامه eclipse ، هنگام باز بودن فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید (و ویرایش آن فایل)، در برنامه نویسی اندروید
- ساخت آسان یک activity جدید، در برنامه eclipse
- خطای Unable to resolve target 'android-*' در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
- اجرا کردن یک فایل apk موجود در حافظه خارجی (external storage - فولدرهای گوشی اندروید) برای نصب، با کدنویسی، در برنامه نویسی اندروید
- استفاده از HttpGet برای دریافت اطلاعات از یک صفحه اینترنتی (آدرس URL)، با روش GET و به صورت AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
- استفاده از HttpPost برای دریافت اطلاعات از یک صفحه اینترنتی (آدرس URL)، با روش POST و به صورت AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
- باز شدن لینک ها، درون خود WebView، در برنامه نویسی اندروید
- اجرا (run) و یا خطایابی (debug) یک پروژه اندروید موجود در برنامه eclipse ، بر روی یک گوشی اندروید واقعی (از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر، با کابل USB)
- تفاوت بین نسخه اندروید (Android version) و API level و ذکر شماره های متناظر بین آنها
- تغییر عنوان (title) مربوط به Activity ها، در برنامه نویسی اندروید
- تغییر دادن آیکون (icon) پروژه اندروید، پس از ساخته شدن آن در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید