آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
دسته بندی ( ۴۸۲ آموزش )
نمایش دسته بندی ها (۴۸۲ آموزش)
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید 28
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید 21
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید 11
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید 10
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید 9
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید 3
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید 9
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید 23
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید 38
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید 7
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید 12
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید 6
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 13
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 3
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید 5
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید 3
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید 3
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید 2
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید 10
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید 21
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید 8
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید 2
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید 10
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید 4
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید 5
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید 1
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید 5
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید 15
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید 2
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید 13
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید 3
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید 2
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز)
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز) 2
امنیت، در برنامه نویسی اندروید
امنیت، در برنامه نویسی اندروید 1
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید 3
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید 9
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید 0
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید 2
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید 3
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید 6
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید 3
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید 8
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید 1
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید 3
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید 1
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید 2
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید 1
 پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان
پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان 2
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید 5
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید 35

علامت های مربوط به خطا و هشدار، در برنامه eclipse

در مباحث قبلی، برنامه eclipse را به عنوان محیطی برای نوشتن کدهای برنامه اندروید معرفی کردیم. برنامه eclipse به گونه ای طراحی شده است که قواعد کدنویسی را با دقت بالایی می تواند چک کند و اگر شما بخشی از قواعد کدنویسی را رعایت نکنید، با نشان دادن یک پیام خطا و یا هشدار، به شما این مورد را اعلام می کند.

ابتدا باید شرح بدهیم که تفاوت بین پیام خطا و پیام هشدار در برنامه eclipse چیست. زمانی که شما با یک پیام خطا روبرو شوید (این پیام با علامت قرمز رنگ نمایش داده می شود)، یعنی کدها یک مشکل اساسی دارد که تا آن را برطرف نکنید، برنامه اندروید ساخته نخواهد شد. یعنی تا زمان برطرف کردن این خطا، برنامه eclipse به شما اجازه شبیه سازی برنامه اندروید و یا ساخت فایل نهایی برنامه اندروید را نمی دهد. اما پیام هشدار که با رنگ زرد رنگ نمایش داده می شود، تنها مواردی را به نویسنده برنامه اندروید هشدار می دهد، مواردی که ممکن است که به بهتر کد نوشتن (استاندارد کد نوشتن)، و یک سری موارد دیگر کمک کند. عدم توجه به این هشدارها، موجب عدم اجرای برنامه نخواهد شد و شما با وجود تعدادی هشدار، می توانید برنامه اندروید خود را بسازید و برنامه هم مشکلی نخواهد داشت.

در ادامه، تعدادی مثال در مورد پیام خطا و پیام هشدار در برنامه eclipse ذکر خواهیم کرد تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

پیام خطای قرمز رنگ در برنامه eclipse :

فرض کنید که من، علامت ; را که باید در پایان یک خط از کدها قرار بگیرد، حذف کنم. برنامه eclipse یک پیام خطا را به صورت علامت قرمز رنگ در کنار آن خط از کدها نمایش خواهد داد :

علامت های مربوط به خطا و هشدار، در برنامه eclipse

برای اینکه متوجه بشویم که خطا به چه دلیل بوده است، موس را بر روی آن علامت قرمز رنگ می بریم تا متن پیام خطا نمایش داده شود :

علامت های مربوط به خطا و هشدار، در برنامه eclipse

مشاهده می کنید که در متن خطا، به طور واضح گفته شده است که یک علامت ; را باید در انتهای آن خط از کدها جایگذاری کنیم.

نکته

شاید فکر کنید که چون برای هر پیام خطا، یک متن توضیح، نمایش داده می شود، بنابراین به راحتی می توان خطاها را برطرف کرد، اما من به تجربه به شما می گویم که در بیشتر موارد ممکن است که گیج شوید و ندانید که خطا از چیست. مثلا شما 10 خط از کدهایی که در یک راهنما خوانده اید را در برنامه خود کپی می کنید و 4 یا 5 علامت خطا نمایش داده می شود. اگر بخواهید تک تک آنها را بخوانید، معمولا جواب نمی گیرید زیرا به احتمال زیاد، کدها دارای تعدادی روش (method) و کلاس (class) جدید است که شما تازه با آنها آشنا شده اید و معمولا ساختار استفاده از آنها را نمی دانید. من در زیر، تعدادی نکته برای بر طرف کردن خطاها ذکر می کنم :

1- مهمترین نکته، استفاده از کدهای کامل و قبلا تست شده است تا اصلا به خطا برخورد نکنیم که بعد مجبور شویم با تغییر کدها، آن خطاها را برطرف کنیم (از این حرف من این طور برداشت نکنید که اگر یک کد درست در پروژه اندروید خود کپی کنید، هیچ پیام خطایی نمایش داده نمی شود، در موارد دیگر، بیشتر توضیح می دهم). معمولا آموزش هایی که فایل های پروژه را هم در اختیار شما می گذارند، منابع معتبری هستند زیرا به هر حال شما فایل پروژه را دارید و اگر کدنویسی خودتان جواب نداد، می توانید آن را باز کرده و ببینید تفاوت کد شما و آن پروژه اندروید در چیست.

2- باید به محل مناسب کپی کردن کدها نیز توجه داشته باشید. اکثر مباحث سایت های مختلف، برای افرادی نوشته شده که حداقل چند پروژه ساخته و جواب گرفته اند و می دانند که اگر گفته شد یک سری کد را درون activity کپی کنید، در چه محلی باید کد را قرار دهند. بنابراین اگر در ابتدای راه هستید، ابتدا چند پروژه بسازید که کدنویسی آن، به طور مرحله به مرحله و کامل شرح داده شده تا با ساختار فایل ها و کدها در برنامه نویسی اندروید آشنا شوید.

3- زمانی که شما یک سری کد کاملا درست و بی نقص را در پروژه خود کپی می کنید، معمولا تعدادی خطا نمایش داده می شود که اعلام می کند که شما package های لازم برای استفاده از این کلاس ها (class) و روش ها (method) را وارد (import) نکرده اید (البته به این واضحی که من گفتم، تذکر نمی دهد بلکه معمولا نام آن کلاس یا روش را ذکر کرده و عبارت cannot be resolved را در ادامه می آورد، البته این عبارت ممکن است برای یک سری خطای دیگر هم به کار رود). بنابراین هر وقت یک سری کد را به درون کدهای activity برنامه اندروید کپی کردید، کلیدهای Ctrl و Shift و O (حرف انگلیسی، نه صفر) از کیبورد را به طور هم زمان فشار دهید. این سه کلید، باعث می شود که برنامه eclipse به طور خودکار، package های لازم برای کلاس ها و روش های استفاده شده در activity را به درون activity وارد (import) کند.

کدهای مربوط به import کردن package ها، شبیه کد زیر می باشد (می توانید قبل و بعد از فشردن آن دکمه ها، تفاوت را در تعداد اینگونه کدها ببینید) :


import android.app.Activity;

4- اگر تازه برنامه eclipse را باز کرده اید و قبلا در لیست پروژه ها، نام یک یا چند پروژه وجود داشته است، ممکن است که تا زمان بارگذاری کامل برنامه eclipse ، در کنار نام پروژه ها یا فایل ها، علامت پیام خطا نمایش داده شود. این مورد، کاملا موقتی است و باید صبر کنید (مثلا 1 دقیقه) تا برنامه eclipse به طور کامل بارگذاری شود. پس از بارگذاری، آن علامت های خطای موقتی، برداشته می شوند.

5- اگر موارد قبل را رعایت کرده اید اما هنوز خطایی وجود دارد، دیگر باید متن خطاها را خوانده و همچنین ببینید با افزوده شدن کدام بخش از کدها، خطا به وجود آمده است. سعی کنید عبارت خطا را در گوگل جستجو کنید شاید راه حل را پیدا نمایید و همچنین، در سایت های دیگر، کدهایی که همان کار را انجام می دهند را پیدا کرده و با کدهای خود مقایسه کنید، شاید بخشی از کدها، از همان اول، در منبع اولیه شما اشتباه نوشته شده است (معمولا تعدادی زیادی از سایت ها، همین طور یک سری کد را می گذارند و خودشان آن را تست نمی کنند).

نکته

با وجود خطایابی برنامه eclipse و پس از نصب برنامه بر روی یک گوشی اندروید، ممکن است یک خطای کشف نشده، باعث اختلال در اجرای برنامه شود (که البته دوباره باید کدها را تغییر بدهید)، ولی به هر حال، برنامه eclipse سعی می کند که تمامی خطاهای ممکن را کشف کرده و تذکر دهد.

پیام هشدار زرد رنگ در برنامه eclipse :

همان طور که گفتیم، پیام هشدار برای مواردی به کار می رود که بر طرف نکردن آن، نمی تواند اختلالی در اجرای روند برنامه اندروید ایجاد کند. مثلا فرض کنید که کدهای یک دکمه (Button) را در یک فایل xml به صورت زیر نوشته باشیم :

علامت های مربوط به خطا و هشدار، در برنامه eclipse

همان طور که مشاهده می کنید، مشخصه android:text برای دکمه را برابر کلمه Button تعریف کرده ایم. معمولا توصیه می شود که متن هایی که می خواهیم در پروژه اندروید به کار رود را درون فایل strings.xml تعریف کرده و سپس به آنها ارجاع بدهیم و به همین دلیل است که یک پیام هشدار به ما نمایش داده شده است. موس را روی علامت زرد رنگ می بریم تا متن آن را ببینیم :

علامت های مربوط به خطا و هشدار، در برنامه eclipse

این پیام به این موضوع اشاره دارد که بهتر است اینگونه کد ننویسیم و ابتدا آن متن را در strings.xml تعریف کرده و سپس به آن ارجاع بدهیم. ولی اگر ما این پیام هشدار را نادیده بگیریم و برنامه اندروید را بر روی یک گوشی نصب کنیم، برنامه هیچ مشکلی نخواهد داشت و اجرا می شود.

  • فهرست مباحث
نویسنده علیرضا گلمکانی
شماره کلید 262
گزینه ها
به اشتراک گذاری (Share) در شبکه های اجتماعی
نظرات 4 4 0
ilgar
۱۳۹۵/۰۴/۰۳
۲۰:۰۳

سلام چرا وقتی میخوام یه پروژه اندروید جدید بسازم اسم اندروید تو لیست پروژه جدید نیست لطفا کمک کنید Sad

admin
۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۲۲:۲۱

سلام.
لینک زیر را ببینید :

http://stackoverflow.com/questions/29992...ew-project

Flower

نیلوفر
۱۳۹۵/۰۴/۱۵
۲۳:۵۴

سلام خسته نباشید
من تونستم برنامه رو نصب کنم ولی تو کد های جاوا،این حروف(حرف R)به رنگ قرمزه و هنگام کار ،خطا میده

http://8pic.ir/images/5d8cvim7o2kbgnu0ufcv.jpg

admin
۱۳۹۵/۰۴/۱۷
۱۹:۳۱

سلام.
شما از برنامه Android Studio استفاده می کنید، بنابراین از منوی Build ، گزینه Clean Project را انتخاب کنید و کمی منتظر بمانید تا عملیات پایان یابد.
برای توضیحات بیشتر، لینک زیر را ببینید :

http://stackoverflow.com/questions/17054...oid-studio

Flower

ارسال نظر جدید (بدون نیاز به عضو بودن در وب سایت)

جستجو در کلیدستان، توسط گوگل

جستجو در عنوان کلیدها

دسترسی سریع

کلید
×

شماره کلید


دسته بندی
×

شماره دسته کلید


جستجو
×

جستجو


کلمات کلیدی

راهنمای کلمات کلیدی (کلاس ها، توابع، عناصر و ...) در برنامه نویسی اندروید، بر اساس حرف اول کلمه کلیدی :

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

developer.android.com